ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ
Освіта - основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави.Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору,
збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Освіта в Україні грунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами.
СТАТТЯ 59 ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАТЬКІВ ЗА РОЗВИТОК ДИТИНИ
2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв;
- виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни;
- сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;
- виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.
СТАТТЯ 60 ПРАВА БАТЬКІВ
Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
- вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів;
- звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей;
- захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.
ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
2. Не можна вимагати від учня неможливого. Важливо визначити, на що він здатен у даний час навчальної діяльності, як розвивати його розумові здібності.
3. Найпростіший метод виховання, що не вимагає ні часу, ні розуму – побити дитину й цим озлобити її чи зламати. Виключайте опіку, крик, насилля й командно-наказовий тон. Вони викликають протидію дітей, психічні травми, придушують бажання та інтерес, примушують шукати порятунку в обмані.
4. Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини в навчанні та в усіх її справах.
5. Пам’ятайте, що згідно з науково обґрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань
учень першого класу має працювати
не більше 1-ї години,
2-го класу – 1,5 години,
3-х – 4-х класів – до 2-х годин,
5-х – 6-х класів – до 2,5 годин,
7-го класу – 3 години,
8-мі – 11-ті класи – 4 години.
1. Привчайте дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього завдання більше встановленого часу. Це відіб’ється на їхньому здоров’ї та розумовому розвитку.
2. Не примушуйте учня писати в чернетках, переписувати виконане ним завдання – це приводить до перевтоми, викликає відразу до навчання.
3. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримує не таку оцінку, як би вам хотілося.
По-перше - оцінка має виховну роль, а по-друге – це не остання оцінка.
1. Здоров’я дитини – крихка кришталева куля, а тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя й середовище. Організуйте правильний режим життя, харчування й відпочинку дітей.
2. Організовуючи різні ігри й види навчальних занять дітей, приділяйте увагу фізичному розвитку й особливо розвитку м’язів(пальців та рук). Від цього залежить почерк дитини, якість малювання, креслення, ігри на музичних інструментах
3. Обов’язково помічайте й заохочуйте, навіть мало помітні, успіхи дітей у навчанні й поведінці, використовуючи для цього слова похвали, поцілунки й різні види морального заохочення.
4. Батько і мати – найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА
Золоті правила виховання в сім’ї
1. Повага до індивідуальності дитини (врахування бажань, інтересів, потреб), її самостійності, допомога у пошуку шляхів виходу зі складних ситуацій;
2. Формування системи цінностей та збереження в сім'ї емоційного комфорту;
3. Підвищення психологічної освіти батьків, набуття знань, урахування індивідуальних та вікових особливостей дитини;
4. Забезпечення тісного взаємозв'язку і взаємодії зі школою та іншими дитячими колективами. Лише дружні, відкриті стосунки дитини з батьками, взаємодопомога, турбота та увага забезпечать добрі відносини в сім'ї, бажаний результат виховання.
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКАМ
1. Не навчайте тому, у чому ви самі не обізнані. Щоб правильно виховувати, треба знати вікові та індивідуальні особливості дитини.
2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе.
3. Довіряйте дитині. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Дитина повинна бути впевнена в своїх силах, тоді з неї виросте відповідальна особистість.
5. Будьте терплячими. Ваша нетерплячість — ознака слабкості, показ вашої невпевненості в собі.
6. Будьте послідовними у своїх вимогах, але пам'ятайте: твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов'язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю і послідовністю.
7. Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
8. Замініть форму вимоги «Роби, якщо я наказав!» на іншу: «Зроби, тому що не зробити цього не можна, це корисно для тебе і твоїх близьких».
9. Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви невдоволені, а й про те, що вас радує. Не порівнюйте її з сусідською дитиною, однокласниками, друзями. Порівнюйте, якою вона була вчора і якою є сьогодні. Це допоможе вам швидше набути батьківської мудрості.
10. Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля.
Тож давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо їх і бажаємо їм щастя.
Не викликає сумніву, що правильно встановленими, цілими, міцними, безпечними сходами можна кого завгодно вивести на будь-яку висоту.
ПАМЯТКА БАТЬКАМ ПРО ПЕРЕВАГИ ШКІЛЬНОЇ ФОРМИ
ПОРАДИ ЩОДО ВИБОРУ ФОРМИ
У шкільній формі дитина перебуває 5 днів на тиждень як мінімум по шість годин. Основні вимоги, які висувають експерти до неї – це комфорт і безпека.
За нормативами шкільний одяг для дітей повинен містити не більше 67% синтетичних матеріалів. Але якщо навіть з сировиною все добре, слід звернути увагу на якість шиття.
Згідно з діючими нормами, дитина має переносити на відстань до 3 км не більше 10% від своєї маси. Експерти наполягають, що рюкзак для першокласника повинен важити не більше 1 кг. Отже обирати ранець треба як можна легший, але при цьому з ортопедичною спинкою, щоб рівномірно розподілялося навантаження, жорстким днищем, щоб формувалася гарна постава. А от від портфелів і сумок через плече на одній широкій ручці експерти батькам радять відмовитися - це сколіоз у майбутньому.
ПЕРЕВАГИ ШКІЛЬНОЇ ФОРМИ
1) Шкільна форма – привчає учнів до дисципліни.
2) Шкільна форма – яскраво виражена тяга до зовнішньої атрибутики.
3) Шкільна форма – предмет гордості. Коли дитина одягає форму, вона з гордістю може сказати: «Я -школяр».
4) Соціальний статус у всіх різний. Діти, одягаючи шкільну форму, не відображають багатство чи бідність у своїй сім’ї.
5) Шкільна форма зменшує час на збирання в школу і переживання з приводу того, що одягти.
6) Шкільна форма створює настрій на ту чи іншу діяльність.
7) Шкільна форма – єдиний шкільний одяг, що здатний внутрішньо організувати підлітка.
8) Шкільна форма формує почуття єдності, дружби, колективізму, розгладжує соціальну нерівність серед дітей.
9) У формі дитина почуває себе більш впевнено, комфортно.
10) Коли є шкільна форма , не треба купувати багато одягу-економія сімейних коштів.
11) На дорогах водіям по формі відразу помітно дітей і вони більш уважні у керуванні автомобілем.
12) За словами офтальмологів, одяг у клітинку, якщо декілька годин мелькає перед очима дитини, то негативно впливає на її психіку.
13) Особливо сильно подразнює око червоний колір. А ось однотонні спокійні кольори: сірий, синій, чорний – заспокоюють нервову систему, не примушують око перенапружуватись.
14) Діти приходять у школу за знаннями, а не за тим, щоб один перед одним хвалитися своїми нарядами.
15) На екскурсії легше контролювати дітей, якщо вони в шкільному одязі.
ЗАВДАННЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС ЗДАЧІ ДПА, ЗНО, ІСПИТІВ
1. Намагайтеся уникати сварок, конфліктів і сімейних скандалів перед іспитами дитини. Дитині передається хвилювання батьків і якщо батьки не можуть впоратися зі своїми емоціями, то це стресовий стан може стати причиною небажання готується у підлітка чи допущення ним помилок при здачі іспитів.
2. Підбадьорюйте випускника, Хваліть його і відзначайте його хороші вчинки. Таким чином, батьки можуть підвищувати його впевненість у собі. Дайте знати дитині, що ви будете любити його навіть в разі його невдачі і допущення помилок на іспитах.
3. Кожен день спостерігайте за самопочуттям старшокласника. Вимірювати температуру і чіпати кожен день лоб як у маленького малюка, звичайно, не слід, але тільки батьки можуть виявити перші ознаки хвороби, пов'язані з перевтомою і стресами. Якщо випускник за будь-якого приводу дратується, починає плакати і боїться здачі іспитів, то за допомогою необхідно звернеться до психолога.
4. Строго контролюйте режим дня дитини і не допускайте перевантажень. Підготовка до іспитів повинна поєднуватися з відпочинком. Через кожні 40 хвилин занять старшокласник повинен відпочити не менше 10 хвилин. Якщо дитина дуже старанний, то не давайте йому готується до іспитів більше 10:00 в день. Кращий час для підготовки - денне, вночі знижуються всі функції організму, тому пам'ять людини у вечірній час погіршується. Спати перед іспитами необхідно не менше 8 годин, попередньо прогулявшись на свіжому повітрі.
5. Забезпечте будинки зручне робоче місце та умови для випускника. Виділіть дитині робочий стіл, де не повинно бути нічого зайвого, а тільки матеріали необхідні для підготовки до іспиту. Слідкуйте за тим, як сидить дитина: не можна сидіти, сильно зігнувшись і читати лежачи. Дуже важливо зберегти зір під час іспитів, адже зір багатьох старшокласників псується саме під час іспитів. Тримати підручник при читанні треба в похилому положенні на відстані 20 см від ока. Температура повітря в кімнаті повинна бути нормальною, а світло падати з лівого боку. Намагайтеся створити тишу під час підготовки дитини до іспитів, простежте за тим, щоб йому ніхто не заважав.
6. Слідкуйте за тим, щоб дитина щоранку робив зарядку близько 30 хвилин. Це допоможе краще освоїти матеріал і відновити працездатність. Після фізичних вправ поліпшується кровопостачання м'язів, знімається стомлення очей і з'являється відчуття бадьорості.
7. Поясніть дитині про те, що під час підготовки іспитів не можна грати в комп'ютерні ігри, дивитися бойовики і фільми жахів. Необхідно берегти сили і нерви для підготовки до іспитів. Негативно впливають на пам'ять куріння, кави, застосування лікарських препаратів, розпивання пива і енергетичних напоїв.
8. Під час розумової напруги людині треба збалансоване харчування, яке містить усі необхідні поживні речовини, мікроелементи і вітаміни. Для стимулювання роботи мозку включайте в раціон харчування дитини рибу, м'ясо, яйця, сир, живі йогурти, горіхи, курагу, більше овочів і фруктів. Порадуйте дитини плиткою гіркого шоколаду і бананами, вони сприяють вироблення "гормонів щастя". Виключіть в цей час сухомятку, підліток під час іспитів повинен харчуватися чотири рази на день гарячою їжею. Не можна під час підготовки до іспитів дотримуватися дієти.
Немає коментарів:
Дописати коментар